O obxectivo deste método é amosar as posibilidades
musicais que ofrece o pito galego e facilitar a súa aprendizaxe,
empregando unha metodoloxía progresiva e baseada no noso repertorio
tradicional.
Preséntase unha colección de pezas do máis coñecido
dentro do noso folclore para aplicar un método indutivo e, deste xeito,
centrar o máximo esforzo no instrumento.
Previo a estas pezas tradicionais, trabállanse unha
serie de exercicios ordenados polo grao de dificultade.
Cada alumno, por iniciativa propia ou guiado por un
profesor, debe adaptar o método en función das súas necesidades.
A intención é facer un método útil que sirva de
orientación tanto para alguén que se inicia (partindo duns mínimos de
linguaxe musical) como para quen xa teña coñecemento e queira profundar
máis neste doce instrumento.
En aparencia, o pito galego pode semellar un
instrumento sinxelo, con poucos recursos musicais e no que soamente se
poden tocar sinxelas melodías dunha oitava aproximadamente. Mais o certo é
que cun bo instrumento e unha boa técnica do executante, pódense acadar
resultados interpretativos moi satisfactorios que non desmerecen nada a
instrumentos tradicionais similares doutros países, e que si están moi ben
considerados.
Así pois, os galegos debemos estar tamén orgullosos de
ter na nosa cultura este instrumento, que posúe unhas características que
o fan único, e de empregalo dándolle a importancia e o respecto que se
merece.
Na maioría dos colexios dentro da área de Educación
Musical, os nenos aprenden a tocar a frauta doce. A técnica de picados (de
boca) é idéntica á do pito, tendo así un gran camiño avanzado.
Unha vez que o alumno adquire certa destreza no pito,
pódenselle explicar técnicas de gaita como picado de dedos ou batementos.
O alumno aprenderá a tocar dous instrumentos case a un tempo, xa que as
mesmas pezas que xa domina no pito, pódeas tocar con idéntica dixitación
na gaita.