Principal
Prólogo
O Método
Historia
O Pito Galego
Obradoiro
Dixitación
Mantemento
Respiración
Estiramentos
O Son
Afinación
Articulación I
Técnica I
Técnica II
Técnica III
Técnica IV
Arpexos
Articulación II
Técnica de Gaita
Repertorio Tradicional
Bibliografía
Ligazóns
Agradecementos
Contacto
       

    

     Pito Galego  Moisés Quintas Suárez

O Son

 

 

A emisión de son no pito é relativamente sinxela.

A calidade do son vai parella á calidade do instrumento, sobre todo no referente á:

  • Madeira elexida; que influirá no timbre e proxección do son.
  • Perfección do bisel; que é onde se produce o son, e polo tanto decisivo nel e nas súas calidades:
  • Timbre
  • Intensidade
  • Altura
  • Pureza
  • Proxección
  • Tamaño
  • Cor
  • Colle o teu instrumento e colócao entre os beizos de xeito natural.

    Polo de agora non tapamos ningún burato, soamente sopramos e... xa temos son. É sinxelo.

    Mais non o faremos de calquera xeito, senón que o ataque de cada son será guiado pola lingua e articulando a sílaba "TU", sen que vibren as cordas vocais.

    A lingua vai ser moi importante para quitar o máximo rendemento ao instrumento; polo tanto, xa podemos ir tratando de tela en forma.

    Podemos practicar o ataque comezando pola nota "si":

    • Preparamos a nota "si"

    • Colocamos a frauta na boca

    • Pronunciamos a sílaba "TU" deixando saír o aire de seguido (lembra o que se dixo no tema da respiración).

    - Como foi?

    Unha vez que xa controlamos o ataque de lingua concentrámonos no sopro.

    Experimenta cal é o grao adecuado de intensidade do soprido.

    Deixámonos guiar pola calidade do son.

    Traballamos sobre sons longos.

    Coidamos que sexa un son:

    • En liña

    • Sen ondulación

    • Que non caia ao final

    O grao de consecución destes exercicios vai ser en gran medida o reflexo do traballo da respiración.

    - Será obrigado darlle un repaso?

    Pensamos en manter a presión de aire adecuada e intentamos que o son sexa lineal. Isto vai ser decisivo para ter unha boa afinación, o cal quere dicir que paga a pena pararse o tempo necesario. Ou tes moita présa?

    Se comezamos pola nota "si" e imos baixando por graos conxuntos até o "do#", que é a nota máis grave, darémonos conta de que cómpre ir cambiando a presión do aire pouco a pouco en cada nota. Isto pasa porque ao irmos tapando buratos, o aire ten menos sitios por onde saír, ao tempo que o seu recorrido é máis longo ao aumentar a lonxitude do instrumento.

    Neste exercicio podemos averiguar canta presión pode aplicarse a cada nota antes de rompela.

    Intentamos acadar un son uniforme.